ביטוח רכב בחו”ל

תמונה להמחשת ביטוח רכב ביער השחור

אם הגעתם לדף הזה כנראה שקיבלתם את ההחלטה המומלצת לשכור רכב ביער השחור. בזמן השכרת הרכב אנחנו נוהגים לרוב ברכב שאיננו מוכר לנו ובמדינה עם תרבות נהיגה שאיננו רגילים לה, ולכן חשוב מאוד לעשות ביטוח רכב על מנת למנוע בעיות במקרה של תאונה או תקלה.

לחצו כאן לקבלת הצעת מחיר אונליין לביטוח הרכב

מסלולי ביטוח הרכב השונים

כאשר תשכרו רכב בחו”ל תתקלו במונחים ותוכניות שונות עליהן אנסה לפרט בפוסט.
שימו לב: כל התוכניות וההסברים רלוונטיים בתנאי שעמדתם בתנאי הסכם ההשכרה ויכולים להשתנות בין חברה לחברה.
חשוב מאוד לקרוא ולהבין בפועל את התוכנית אליה אתם מצטרפים.

ביטוח תאונות (CDW/LDW)

זהו הביטוח הבסיסי אשר מופיע לרוב כביטוח ברירת המחדל. בחלק מהחברות נקרא CDW ובחלק נקרא LDW. זהו למעשה ביטוח שבו כמעט תמיד, במקרה הצורך, תיהיה תוספת של השתתפות עצמית מצד הנהג. הביטוח לרוב לא מכסה שמשות, מרכב תחתון, שלדה, צמיגים, מפתחות חלופיים וכו’.

ביטוח גניבה (TP/TW)

ביטוח אשר מופיע לרוב כברירת מחדל בעת השכרת הרכב. הביטוח אמור לכסות מקרים של גניבת הרכב או גניבת חלקים מהרכב (לא כולל גניבת ציוד אישי מהרכב). שימו לב כי לכל חברה נהלים משלה ובמסגרת הבסיסית תצטרכו לרוב לשלם השתתפות עצמית

שימו לב במקרה של גניבה או נזק יש לדווח מיידית לחברת ההשכרה ולמשטרה המקומית.

ביטוח צד שלישי (TPL)

מופיע לרוב כברירת מחדל, זהו ביטוח כלפי צד שלישי שמכסה במקרה הצורך בגין נזק לרכוש ופציעות לאנשים אחרים, לא כולל רכב השכירות עצמו. כמובן שבכפוף לתנאי הסכם השכירות.

עד עכשיו הפוסט עסק בעיקר בביטוחים הסטנדרטים, אילו שלרוב מגיעים כברירת מחדל בזמן השכרת הרכב. אבל השאלה העיקרית שמופיעה בכל פעם היא איזו הרחבת ביטוח צריך לרכוש האם ביטול השתתפות עצמית או החזר השתתפות עצמית.

ביטול השתתפות עצמית (Excess/SCDW)

ביטול השתתפות עצמית הוא ביטוח שאותו ניתן לעשות רק בחברה ממנה אתם שוכרים את הרכב. אי אפשר לעשות ביטוח שכזה בחברה חיצונית (לשם הדוגמה נניח שנכנסתם לאתר רנטאלקאר לצורך השוואת מחיר, שכרתם רכב של חברת יורופקאר, את ביטוח ביטוח ההשתתפות העצמית תוכלו לעשות רק בחברת יורופקאר ולרוב הוא יעשה בדלפק לקיחת הרכב).

לביטוח הזה שתי יתרונות בולטים וחסרון בולט אחד.

היתרונות

  1. היתרון הבולט הוא בכך שבמקרה הצורך, לא תצטרכו לשלם את דמי ההשתתפות העצמית ולא תצטרכו להתעסק עם חברת ביטוח חיצונית במטרה לקבל החזר.
  2. יתרון נוסף הוא הפיקדון – במידה ותבחרו לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית לא תצטרכו “לנעול” סכום לפיקדון (או שינעלו לכם סכום סמלי בלבד).

החסרון המשמעותי ביותר  – הוא המחיר, מחיר ביטוח ביטול השתתפות עצמית יכול לפעמים להכפיל את עלות השכרת הרכב.

החזר השתתפות עצמית

החזר השתתפות עצמית היא הרחבת הביטוח הנפוצה ביותר. במקרה זה אתם למעשה מבטחים את עצמכם במקרה בו יהיה צורך בהשתתפות עצמית שלכם במקרה של נזק או תאונה.
כך זה עובד – במקרה הצורך תצטרכו לשלם לחברת ההשכרה את עלות הנזק ולאחר מכן תצטרכו לפנות לחברת הביטוח שלכם לצורך קבלת ההחזר מהם.

היתרונות

  1. מחיר זול משמעותית ממחיר ביטול השתתפות עצמית.
  2. ניתן לרכישה מראש עוד בתהליך הזמנת הרכב.
  3. ניתן לרוב להוסיף את ההרחבה לכל ביטוח שעשיתם עבור הנסיעה לחו”ל.

החסרונות

  1. במקרה הצורך תצטרכו לפנות לחברת הביטוח ולהתמודד מולה כדי לקבל את ההחזר.
  2. כאשר תשכרו את הרכב חברת ההשכרה “תנעל” סכום פיקדון אשר יתפוס לכם את מסגרת האשראי.

גובה הפיקדון – גובה הפיקדון משתנה מרכב לרכב. על מנת לדעת מהו גובה הפיקדון אותו תצטרכו לשריין במידה ובחרתם בביטוח החזר השתתפות עצמית, פשוט כנסו לאתר רנטאלקאר, לחצו על תנאי ההשכרה של הרכב אותו תרצו לשכור ושם תחת סעיף הפיקדון תוכלו למצוא את הסכום אותו תצטרכו לשריין.

היכן עושים ביטוח מסוג החזר השתתפות עצמית – אחת החברות בהן אני נוהג לעשות ביטוח שכזה היא חברת Carinsurent בחברה ניתן לקבל הצעה לביטוח מסוג החזר השתתפות עצמית כאשר זמן הטיפול עומד על כ-3 ימים וכולל הטבות שונות ומגוונות

לחצו כאן לקבלת הצעת מחיר אונליין

אז מה היה לנו?

תודה שהצטרפת

המידע שביקשת כבר בדרך!
במידה ולא מצאת אותו בתיבה הראשית כדאי לבדוק גם בתיבת קידומי המכירות או הספאם (גם זה קורה לפעמים)
כמובן לא לשכוח להוציא אותו משם, כדי שתוכלו לקבל גם את שאר החומרים שהבטחתי לשלוח לכם

מתעניינים ביער השחור?

הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ונשמח לעזור.

מתעניינים ביער השחור?

למה להתלבט לבד? הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ותוכלו לשאול את מי שכבר ביקר במקום.