השכרת רכב ביער השחור

נהיגה ברכב שכור ביער השחור

הדרך הנוחה והמומלצת ביותר לטיול באזור היער השחור מתבצעת על ידי רכב שכור, בעזרתו תוכלו להתנייד בצורה נוחה, לעבור דרך הנופים המרשימים, האטרקציות הרבות, הכפרים, האגמים וכל מה שיש לאזור להציע.

הנהיגה ביער השחור משתנה בהתאם לאזור בו אתם נוהגים, חלק מהכבישים ישרים ורחבי ידיים וחלקם מפותלים, צרים ודורשים תשומת לב לנעשה בכביש. אך אל דאגה תרבות הנהיגה הגרמנית ואיכות הכבישים יסייעו לנהיגה רגועה כך שגם בכבישים הצרים ניתן לנהוג בצורה נוחה.

חברות השכרה ביער השחור

סביב היער השחור ישנם לא מעט שדות תעופה המפורטים בפוסט: שדות תעופה באזור היער השחור, בשדות התעופה הללו תוכלו למצוא לרוב את חברות ההשכרה הגדולות והמוכרות דוגמת Sixt, יורופקאר, הרץ, אוויס ועוד. אז איך בוחרים את הרכב המתאים? ההמלצה שלנו היא לערוך השוואת מחירים בכמה מנועי חיפוש לצורך מציאת הדיל המתאים.

טיפים והמלצות נוספות להשכרת רכב ונהיגה ביער השחור תוכלו למצוא בהמשך הפוסט

מנועי השוואת מחירים ואתרים מומלצים לבדיקה

Rentalcars – רנטאלקארס

רנטאל קאר

מנוע החיפוש המוכר והנפוץ של אתר Rentalcars הוא מנוע חיפוש נוח, ידידותי, עם חיפוש בעברית ולא פחות חשוב יש לו גם שירות לקוחות בעברית. יתרון עצום כדי למנוע דאגות בעת השכרת רכב.האתר משמש כמנוע השוואת מחירים בין חברות ההשכרה השונות ומאפשר במרבית הפעמים לבטל הזמנה ללא תשלום נוסף.

Ofran- אופרן

אופרןחברת אופרן נחשבת לחברה המובילה בישראל להשכרת רכב בחו”ל ומציעה במנוע החיפוש שלה מגוון רחב של חברות השכרה מהמובילות בעולם.

מכיוון שהחברה היא חברה ישראלית כל ההתנהלות מולם, כולל החוזה והשירות מתבצע בנוחות ובשפה העברית
שימו לב כי בהזמנת רכב דרך הקישור תינתן הנחה ממחיר המחירון

שלמה סיקסט – Shlomo Sixt

שלמה סיקסט

חברת ההשכרה שלמה סיקסט היא אחת מחברות ההשכרה הגדולות בישראל ומעניקה לגולשי אתר היער השחור הנחה של 17% ממחיר המחירון.

בנוסף ולא לא פחות חשוב מרבית הרכבים המושכרים בגרמניה מגיעים עם נהג נוסף, בלי הגבלת ק”מ ועם ביטוח ביטול השתתפות עצמית

Auto Shay – אוטו שי

אוטו שיאוטו שי היא חברת השכרת רכב המפעילה מוקד שירות בעברית ועובדת עם מאות חברות השכרת רכב שונות ברחבי העולם. 

החברה מציעה מחירים אטרקטיבים ומשתלמים הכוללים אפשרות לכיסוי או החזר השתתפות עצמית.

שימו לב: בהזמנת רכב דרך הקישור תינתן הנחה ממחיר המחירון

Holiday Autos – הולידי אוטוס

הולידי אוטוסאתר הולידי אטוס הוא אחד מאתרי השוואת מחירי השכרת רכב הגדולים בעולם.
האתר ידוע במחירים הטובים המציע לשוכרים ומבצע השוואת מחירים מול חברות ההשכרה הגדולות בעולם.
לידיעתכם האתר מספק גם שירותי השוואת מחירי להעברות משדה התעופה למלונות ברחבי העולם

דיסקבר קארס השכרת רכבפלטפורמה מקוונת להשכרת רכב המאפשרת למשתמשים להשוות ולהזמין רכבים להשכרה מחברות השכרה שונות ברחבי העולם.

האתר ידוע בכך שהוא מציע תעריפים נוחים להשכרת רכב ותהליך הזמנה ידידותי למשתמש.

Economy Car Rentalsמנוע חיפוש המציע לא פעם מחירים  להשכרת רכב בחו”ל.
החברה משווה מחירים בין מספר רב של חברות, כולל חברות מקומיות ומצליחה לא פעם להציג מחירים אטרקטיביים ותחרותיים

טיפים חשובים להשכרת רכב ביער השחור

מספר טיפים והמלצות שלנו בבחירת הרכב השכור.

  1. רכב אוטומט או ידני – במידה וההפרש איננו משמעותי מידי, אנו אישית ממליצים בחום לשכור רכב אוטומט. ברכב אוטומט תוכלו לנהוג בנוחות רבה יותר ולהתרכז בכבישים המפותלים אשר קיימים בחלק מהדרך.
  2. הכירו את הרכב – שימו לב גם אם אתם נהגים מקצועיים בסופו של דבר כל רכב שונה מהאחר, וודאו שאתם מכירים את הרכב ובקשו הדרכה מהנציגים במקום, במיוחד אם יש לרכב מערכות שלא קיימות ברכב הפרטי שלכם 
  3. גודל הרכב – בחרו רכב שיוכל להסיע אתכם בנוחות, לרוב מומלץ לקחת רכב מעט גדול יותר מכפי שאתם רגילים, זאת בעיקר עבור המזוודות והציוד שאתכם. ההמלצה הזו פחות רלוונטית אם אתם מתכוונים להישאר ללון במקום אחד לאורך כל הטיול.
    חשוב לדעת כי בעונת הקיץ תיתכן בעיה בזמינות רכבים גדולים להשכרה (בעיקר רכבים בעלי 6 מקומות ומעלה) במידה ואתם מעוניינים לשכור רכב שכזה, דאגו להזמנה מראש והשתדלו לבחור רכב עם אפשרות ביטול למקרה של שינוי בתוכניות
  4. מערכת ניווט – כאשר אתם שוכרים רכב תוכלו לבחור האם לשכור רכב עם מערכת ניווט או בלעדיה. מניסיון אישי כרטיסי הסים שרכשנו בארץ לא ממש עבדו בצורה חלקה ביער השחור (אנחנו בדקנו שתי חברות שונות), אנו ממליצים להשתמש באפליקציות ניווט אופליין אשר תוכלו לנווט בעזרתם גם ללא אינטרנט. בנוסף קחו בחשבון שבמרבית הרכבים החדשים ישנה מערכת GPS מובנית כך ששילוב שלה עם אפליקציות אופליין אמורה לתת מענה מיטבי לניווט ביער, (בטיול שלנו רצינו לשכור דרך רנטאלקאר רכב ללא מערכת מובנית, רכב קטן יחסית ושודרגנו בסופו של דבר לJeep Compass הכולל מערכת GPS מובנית מה שדי שדרג לנו את כל הטיול). בנוסף חשוב לדעת שגם ה-GPS המובנה לפעמים מזייף ולא תמיד נוח למצוא דרכו את היעד אליו רוצים להגיע.
  5. הגבלת קילומטראז’ – כיום הגבלת קילומטרים ברכב שכור פחות נפוצה מבעבר, אך מומלץ לברר מראש את הנושא ולבדוק מה העלות עבור חריגה שכזו במידה והיא אכן קיימת.
  6. מסמכים – כאשר אתם מגיעים לקבל את הרכב ששכרתם, זכרו להביא איתכם את המסמכים הבאים: שובר הזמנה מודפס או אלקטרוני המעיד על השכרת הרכב, כרטיס אשראי בינלאומי על שם השוכר הכולל מסגרת מספקת לכיסוי גובה ההשתתפות העצמית, רישיון נהיגה מקורי ורישיון נהיגה בינלאומי, דרכון ומסמכים רלוונטיים נוספים.
  7. נהג נוסף – ברוב חברות ההשכרה, הנהג המורשה לנהוג ברכב הוא הנהג השוכר. במידה ואתם מעוניינים שנהג נוסף יוכל לנהוג ברכב השכור? דאגו להוסיף זאת מראש בזמן ביצוע ההזמנה.
  8. תדלוקים – וודאו שאתם מתדלקים את הרכב בדלק הנכון, לייתר ביטחון כדאי לשאול ולכתוב לכם את סוג הדלק בעת לקיחת הרכב או כאשר תגיעו לתחנת הדלק 
  9. שעות נהיגה – השתדלו לנהוג בכבישי היער השחור בשעות היום, בלילות הכבישים חשוכים, מפותלים ולא ממש נוחים לנהיגה (קחו בחשבון שבתקופת הקיץ השמש שוקעת מאוחר) 
  10. מהירות נסיעה וקנסות – היער השחור מלא במצלמות מהירות, חלקן גלויות, חלקן סמויות אבל בהחלט פעילות. בגרמניה כשרשום לנסוע במהירות של עד 50 קמ”ש הכוונה היא באמת 50 קמ”ש ולא 55 או 60. שימו לב שבחלק מהאזורים מהירות הנסיעה ביום שונה ממהירות הנסיעה בלילה.
    סעו בזהירות אבל לא רק בגלל הקנסות אלא כדי שתוכלו ליהנות מכל הירוק והנופים שהיער מספק.
    טיפ: במידה ויש ברכב שלכם כפתור להגבלת מהירות הרכב, השתמשו בו וקראו את הסעיף הבא בנוגע למערכות הרכב
  11. בקשו הדרכה על הרכב –  לאחר הנחיתה אין דבר שאנחנו רוצים יותר מאשר לקחת את הרכב ולצאת לדרך, המלצה חמה רגע לפני שאתם יוצאים תקדישו עוד 10 דקות מזמנכם, בקשו הדרכה על הרכב. בקשו הדרכה במידה ויש לכם ברכב מערכת GPS או מערכת לזיהוי מהירות נסיעה, הדבר ישדרג לכם את החופשה ויוכל לעזור לכם להימנע מדוחות מיותרים.
    במידה ואתם נוסעים עם רב דיזל, בקשו להבין היכן נמצא מיכל האוריאה ובדקו אם הוא מלא.
  12. ביטוח לרכב – קיימות מספר אפשרויות לביטוח רכב שכור ביער השחור. החל מהביטוח הבסיסי ביותר ועל לביטול השתתפות עצמית. על כל סוגי הביטוחים השונים תוכלו לקרוא בפוסט ביטוח רכב ביער השחור.
  13. מדבקות – בגרמניה והאזור ישנה מודעות רבה לנושא איכות הסביבה ובמידה ושכרתם רכב בדקו האם יש צורך במדבקה על מנת שתוכלו להיכנס לערים הגדולות דוגמת פרייבורג. לכן וודאו שיש ברשותכם מדבקה כזו בזמן קבלת הרכב.
    בשוויץ ובצרפת ישנם חוקים ומדבקות שונות. לדוגמה נסיעה בשוויץ נסיעה בכבישים מהירים דורשת מדבקה שנתית (במידה ותשכרו רכב בשוויץ הוא אמור להגיע עם מדבקה שכזו).
    לתשומת לבכם לאזור מפלי הריין שבשוויץ ניתן להגיע גם ללא נסיעה בכבישים מהירים.
    את המדבקות ניתן לרכוש לרוב בחנויות נוחות ותחנות דלק.
    פירוט נוסף ומקיף בקישור הבא: מדבקות רכב ביער השחור
  14. מעבר בין מדינות – שימו לב, בקוב חברות ההכשרה אין בעיה לעבור בין המדינות השונות, אך כדאי לדעת שחלק מחברות ההשכרה עלולות לדרוש תשלום נוסף לצורך המעבר (לדוגמה נסיעה לחבל אלזס או למפלי הריין). מומלץ לוודא מראש כי אין בעיה שכזו ובמידה וישנה הגבלה להודיע מראש בדלפק מה התוכניות שלכם ולהוסיף תשלום במידה ותדרשו וזאת על מנת שתהיו מכוסים במקרה הצורך.
  15. תאונות ומקרה חירום –  אם חלילה נקלעתם למקרה חירום או תאונה, צרו קשר עם חברת הביטוח באופן מיידי, החליפו פרטים במקרה הצורך (הניירת לרוב נמצאת בתא הכפפות) ובמקרה  של תאונה צרו קשר עם המשטרה המקומית.
    בכל מקרה אל תעזבו את מקום התאונה לפני שהחלפתם פרטים ודיווחתם למשטרה זוהי עבירה על החוק הגרמני.
  16. חניית הרכב – בעת כניסה לערים הקפידו להחנות את הרכב במקומות המותרים בלבד, כאשר ההמלצה היא לחנות בחניונים מוסדרים. חניה במקום אסור, לא בתחומים המותרים או בחנייה כפולה יובילו לקנסות. 
    ברוב מקומות החניה תוכלו למצוא מדחנים (מומלץ לוודא שתמיד יש לכם כסף קטן בהישג יד), חניות מסודרות עם מכונות אוטומטיות, או אפשרות להחנות באמצעות דיסק חניה
  17. מספרי חירום – משטרה – 110, כיבוי אש – 112, אמבולנס – 112.
  18. חוזה שכירות – קראו את חוזה השכירות, בקשו הבהרות, צלמו כל מכה ושריטה ברכב (עדיף בוידאו), בדקו שכל הציוד שמופיע במפרט אכן קיים גם אם הדבר לוקח קצת זמן, עדיף לבדוק מראש מאשר להצטער אחר כך.
  19. נהיגת חורף – במידה ואתם מתכננים להגיע בתקופת החורף, קחו בחשבון כי ייתכן וחלק מהכבישים יכוסו בשלג ובקרח. על כן וודאו שברכב השכור ישנם צמיגי חורף ייחודים.
  20. נסיעה עם ילדים –  על פי חוק בגרמניה ובשוויץ ילד עד גיל 12 או גובה 150 ס”מ נדרש לשבת על כסא בטיחות. בצרפת החוק דורש כסא בטיחות על גיל 10 ללא תלות בגובה הילד.
    במידה ואתם מגיעים עם תינוק מומלץ להביא איתכם את מושב הבטיחות מהארץ, אומנם בחברות ההשכרה תוכלו לשכור כסאות בטיחות אך לא תמיד הכיסאות יהיו במצב בטיחותי מושלם ולא בטוח שהכיסאות הקיימים יהיו נוחים לתינוק שלכם.
  21. החזרת הרכב – לפני שאתם יוצאים מחברת ההשכרה, וודאו איתם את שעות הפעילות, איך ניתן להחזיר את הרכב במידה ואתם מתכננים להחזיר את הרכב כשהסניף סגור, רשמו לכם את הכתובת המדויקת להחזרה (תתפלאו לגלות שכשרוצים להחזיר את הרכב מבלבלים לא פעם במציאת המקום המדוייק).
    בנוסף כדי להימנע מקנסות מיותרים וודאו שהרכב המוחזר מתודלק במיכל מלא (שימו לב שלא כל תחנות הדלק עובדות 24/7)  וכי הרכב מוחזר נקי .
  22. סעו בזהירות – בסופו של דבר אתם בחופשה, תורידו את הרגל מהגז, תהנו מהנוף ומהחופש, סעו כחוק, שימו לב לרוכבי האופניים הרבים שבאזור, אל תשתו ותנהגו וזיכרו שיש מישהו שמחכה לכם בבית ומחכה לשמוע את החוויות שלכם.

השכרת רכב ביום ראשון ביער השחור

בקבוצת הפייסבוק שלנו עולות מידי פעם שאלות בנוגע להשכרת רכב בימי ראשון ביער השחור בדגש על שדה התעופה בבאדן באדן.
השאלות נובעות מכך שהחברות המשכירות רכבים בשדה התעופה אינן פעילות ביום ראשון, אך אל דאגה יש פתרונות גם לנושא זה.

  1. לא בכל שדות התעופה משרדי ההשכרה סגורים בימי ראשון, בדקו זאת במנועי החיפוש שצירפנו למעלה. נכון לזמן כתיבת הפוסט ידוע לנו על בעיה שכזו רק בשדה שבבאדן באדן
  2. מבדיקה שערכנו נראה שבחברת Sixt ויורופקאר ניתן לשכור רכב גם בימי ראשון וזאת בתוספת תשלום (לא קטנה) ודרך האתרים הרשמים שלהם Sixt.com  Europcar
  3. אפשרות נוספת היא להשתמש בתחבורה הציבורית, לקחת אוטובוס לעיר באדן באדן הסמוכה לישון שם יום אחד ולמחרת לשכור רכב בעיר, זוהי האפשרות הזולה ביותר 
  4. מכירים דרכים נוספות? שתפו אותנו בקבוצה ונוסיף לאתר

תודה שהצטרפת

המידע שביקשת כבר בדרך!
במידה ולא מצאת אותו בתיבה הראשית כדאי לבדוק גם בתיבת קידומי המכירות או הספאם (גם זה קורה לפעמים)
כמובן לא לשכוח להוציא אותו משם, כדי שתוכלו לקבל גם את שאר החומרים שהבטחתי לשלוח לכם

מתעניינים ביער השחור?

הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ונשמח לעזור.

מתעניינים ביער השחור?

למה להתלבט לבד? הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ותוכלו לשאול את מי שכבר ביקר במקום.