טיפים לביקור בפארק אירופה

הכניסה לפארק אירופה

אז הגעתם לרגע שכל כך חיכיתם לו, פארק אירופה! אחת האטרקציות המהנות והמבוקשות ביותר כאשר מטיילים ביער השחור. בטח גם אתם שאלתם את עצמכם איך אפשר להפיק את המקסימום מהפארק וליהנות ממקסימום אטרקציות בזמן הביקור שבמקום?

אחרי שגם אנחנו ביקרנו במקום ולאור העבודה הארוכה שעשינו בנושא מצורפים הטיפים והתובנות שלנו לביקור מהנה וממצה בפארק (בייחוד בעונת התיירות).

1. תגיעו מוכנים

פארק אירופה הוא פארק ענק! וכדי למצות את האטרקציות ולהפיק ממנו את המירב חשוב לעשות עבודה הכנה.  עברו על רשימת האטרקציות שבמקום ותחליטו אילו אטרקציות מתאימות לכם. נסו לתעדף את האטרקציות לפי רמת העניין שלכם. אל תתפסו להמלצות של אחרים (לפחות את תתפסו אליהם בצורה מוחלטת) גבשו לכם רשימה משלכם לפי הצרכים והעדפות שלכם. כנסו לדף האירועים שבפארק ובדקו האם יש אירועים מיוחדים בזמן הביקור שלכם

לוגו פארק אירופה
Credit Europa-Park

2. אפליקציות ומפות

הערכו מראש עם אפליקציות שימושיות לפארק. לפארק ישנם אפליקציות שימושיות ויעילות אשר מציגות זמני המתנה לכל אטרקציה, את המיקום שלכם ביחס למפת הפארק, חדשות ועדכונים ופיצ׳רים שימושיים נוספים.להורדה אפליקציה לאייפון אפליקציה לאנדרואיד.
על מנת להבין את המרחקים והמיקומים של האטרקציות השונות בפארק, מומלץ להוריד את מפת הפארק ולשם הנוחות (המפה עצמה מחולקת גם בכניסה לפארק) 

3. מאיפה להתחיל

אחת ההמלצות אשר עולות בקבוצות ובאתרים שונים היא להתחיל את הטיול שבפארק מאיזור ספרד, כלומר מסוף הפארק ואז להתקדם חזרה לכיוון הכניסה. הרעיון שעומד בבסיס ההמלצה הוא בכך שרוב המבקרים הולכים לפי הסדר כלומר מההתחלה לסוף וכמובן שהתורים בהתאם (לפני שאתם עולים לרכבת שימו לב להדגשה בנושא הוולנטריום)
מספר דגשים לגבי ההמלצה:

  • כדי להגיע לאזור ספרד, יש לעלות על הרכבת הפנימית של הפארק. תחנת הרכבת נמצאת בצד שמאל, מיד אחרי הכניסה, עולים במעלה המדרגות ומגיעים לתחנה שבה תיקח אתכם הרכבת לסופו של הפארק
  • במידה והגעתם לפארק בשעות הפתיחה ושמתם לב שמתקן הוולנטריום פנוי ועם תורים קצרים יחסית, מומלץ מאוד להיכנס קודם למתקן ורק אחר כך לעבור לסוף הפארק. מבחינתנו זה היה אחד המתקנים הכי מהנים שיש.
  • כשאתם מגיעים לאזור ספרד מומלץ לטעמי ללכת קודם לממלכת המינימונים ולאחר מכן לחזור לאזור ספרד
רכבת אקספרס בפארק אירופה
Credit Europa-Park

4. מתי להגיע לפארק

חשוב לדעת פארק אירופה לא פתוח בכל השנה. הפארק פעיל בעונות הקיץ והחורף בלבד, אך קחו בחשבון שישנם לא מעט אטרקציות שפעילות רק בקיץ כך שלרוב מומלץ להגיע בתקופה זו ואם מתאפשר לכם נסו להגיע שלא בעונת התיירות עצמה.
מבחינת ימי הגעה ההמלצות ברשת שונות ומגוונות יש שממליצים להגיע בסופי שבוע מכיוון שאז יש פחות ילדים שמגיעים במסגרת טיולים של בתי ספר ויש שממליצים דווקא על אמצע השבוע. בסופו של דבר הכל תלוי במזל אבל ניתן להיערך על ידי שימוש באתרים הבאים שמתיימרים להציג צפי לעומס בפארק

לגבי השאלה כמה ימים להקדיש לפארק, התשובה היא שזה תלוי. אם אתם מגיעים בעונת התיירות מומלץ לדעתי להקדיש יומיים (במיוחד אם אתם מתכננים לבקר גם בפארק רולאנטיקה הסמוך) , במידה ואתם מגיעים מחוץ לעונה ניתן להסתפק ביום אחד.

טיפ: במידת האפשר נסו להגיע לשער הכניסה כחצי שעה לפני שעת הפתיחה הרשמית, הסיבה לכך כי שלרוב השערים נפתחים כחצי שעה לפני שעת הפתיחה הרשמית וניתן להספיק לא מעט מתקנים לפני שהפארק מתמלא במבקרים

טיפ נוסף: לרוב אחרי השעה 15:00 הלחץ בפארק יורד ואיתו גם זמן ההמתנה לתורים במתקנים השונים

5. כרטיס חניה

מאוד מפתה לחנות את הרכב בחניה הקרובה וללכת להנות מהמתקנים הרבים שבפארק, אך קחו בחשבון שהתורים ביציאה מהפארק יהיו ארוכים בצורה מוגזמת, לכן ההמלצה היא לרכוש כרטיס חניה מיד בכניסה כך תימנעו מהתורים הארוכים ביציאה

6. איפה לישון

פארק אירופה ממוקם בעיירה רוסט שבגרמניה. במידת האפשר נסו לישון באיזור הפארק כך תוכלו להגיע מיד בפתיחת הפארק ולצאת ממש בנעילה מבלי לנסוע נסיעות ארוכות ומבלי להתעורר מוקדם מידי. במידה ואתם ישנים במקום אחר השתדלו לתכנן נכון את זמני ההגעה כך שתוכלו להגיע בפתיחה ולנצל את מקסימום הזמן במקום.
לנוחיותכם תוכלו להשתמש בפוסט המיוחד שכתבנו בנושא לינה באזור פארק אירופה ובו רשימת מקומות לינה מומלצים. – מקומות לינה באזור פארק אירופה.

7. אילו אטרקציות הן המומלצות ביותר

הפארק מלא באטרקציות מהנות וכדאי לבחור מראש אילו אטרקציות הן המועדפות ביותר . אומנם הבחירה היא אינדיבידואלית אך באופן כללי אילו האטרקציות המומלצות ביותר לטעמי לפי איזור.

8. השתמשו בתור הוירטואלי

בפארק אירופה ישנה אפשרות להשתמש בתור וירטואלי שיוכל לשמור לם מקום במספר מתקנים בפארק, במתקנים בהם ניתן להזמין תור וירטואלי הם: רכבת ההרים הBlue Fire, ארתור, יורו מיר, רכבת ההרים Eurosat ורכבת ההרים מעץ.

כדי להתשמש בתור הוירטואלי בפארק אירופה יש להוריד את האפליקציה של הפארק (לאייפון או לאנדרואיד), להפעיל את הגדרת המקום, לבחור באטרקציה עם VIrtual line, להוסיף את הכרטיס הוירטואלי שלכם (אם יש לכם כרטיס פיזי תדרשו לסרוק אותו), יוצגו לכם פרקי הזמין הזמינים לבחירה, בחרו בזמן המתאים לכם והגיעו למתקן בזמן שנקבע לכם מבלי לעמוד בתור.

מספר דגשים: האפשרות לתור וירטואלי היא אפשרות הניתנת למימוש ללא תשלום, זמינה רק כשאתם נמצאים פיזית בתוך הפארק, ומוגבלת בכמות המבקרים שנרשמו לשירות ולחלונות הזמן הפנויים לשימוש.
לא ניתן לשנות את הזמן שהוקצב לך, במידה ואיחרתם לאטרקציה בזמן שיועד לכם תפספסו את התור ותצטרכו לעמוד בתור מחדש, ניתן לעמוד בתור וירטואלי באטרקציה אחת בכל פעם.

9. בגדים להחלפה

בפארק אירופה יש לא מעט אטרציות הכוללות שילוב של כיף ומים, מה שיגרום לכם לא פעם להירטב בצורה די משמעותית (במיוחד אם אתם יושבים במושבים הקדמיים באטרקציה). אומנם בחלק מהאטרקציות הרטובות יש עמדות ייבוש ביציאה מהן אך מומלץ לקחת איתכם זוג או 2 של בגדים להחלפה כדי שתוכלו לטייל בצורה נוחה

10. עצרו לנוח

פארק אירופה כפי שציינו הוא פארק גדול ורחב ידיים, לכן חשוב לשלב עצירות מתוכננות כדי לתת לרגליים לנוח קצת (כמובן שמומלץ מאוד להגיע מראש עם נעליים נוחות להליכה). בפארק תוכלו למצוא לא מעט מתקנים מהנים ורגועים אשר יספקו הנאה ובו בזמן יעזרו לכם לנוח קצת. בין המתקנים המומלצים למנוחה: סיור בעולם הפיות, המסע הקסום של ג’וזפינה, שיט בספינת קיטור. במידה ואתם מעוניינים לעבור מאיזור אחד לשני, השתדלו לעשות זאת על ידי הרכבות השונות שבפארק, כך תוכלו להגיע במהירות ובמינימום הליכה.

11. אוכל ושתייה בפארק

יש לקחת בחשבון שהאוכל בפארק יקר יחסית (כצפוי), לכן מומלץ להצטייד מראש במים (יקר בדוכנים ולא ניתן למצוא ברזיות בפארק) אך לא להיסחף עם אוכל מיותר, מכיוון שתצטרכו לסחוב אותו איתכם בכל הביקור במקום. במידה והחלטתם בכל זאת לאכול בפארק עצמו תוכלו למצוא מגוון רחב של מאכלים אשר מתאימים לאזורים השונים בפארק. כך למשל תוכלו למצוא גירוס באזור יוון, פסטה באיזור איטליה, פרצל באזור גרמניה וכו׳. במידה ויש לכם מעט זמן מומלץ להיכנס למסעדה האוטומטית Food Loop שבאזור לוקסמבורג, במסעדה זו האוכל מגיע עד לשולחן שלכם באופן אוטומטי דרך קרונות.


12. הטבות שונות בפארק

לפארק ישנה מדיניות של מספר הטבות שלא כולם מודעים אליהם, מומלץ לנצל הטבות אילו במידת האפשר

  • ילדים מתחת לגיל 4 נכנסים בחינם לפארק
  • ילדים מתחת לגיל 12 שמגיעים ביום ההולדת שלהם לפארק (באותו יום בדיוק), נכנסים ללא עלות (יש להציג הוכחה על ידי הצגת תאריך הלידה שבדרכון)
  • במידה ואתם מגיעים עם תינוקות תוכלו להשתמש בשירות ההחלפה, כלומר הורה אחד עולה למתקן בזמן שהשני שומר על התינוק וכשהוא יורד ההורה השני עולה מבלי להמתין לתור מחדש יש לברר בכל מתקן האם האפשרות קיימת בו וכמו כן ליידע את הצוות שבאטרקציה .

אז מה היה לנו?

מפת פארק אירופה בדרך אליכם...

מלאו את הפרטים ונשלח לכם את מפת פארק אירופה כקובץ PDF להורדה
המפה בשילוב המידע שבאתר יעזרו לכם לתכנן ולנצל נכון את זמן הביקור בפארק

בנוסף לרשימה אשלח לך בהמשך חומר עזר נוסף לגבי היער השחור, חומר שאני מאמין שיוכל לעזור לך לתכנן את הטיול לאזור בצורה מיטבית

תודה שהצטרפת

המידע שביקשת כבר בדרך!
במידה ולא מצאת אותו בתיבה הראשית כדאי לבדוק גם בתיבת קידומי המכירות או הספאם (גם זה קורה לפעמים)
כמובן לא לשכוח להוציא אותו משם, כדי שתוכלו לקבל גם את שאר החומרים שהבטחתי לשלוח לכם

מתעניינים ביער השחור?

הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ונשמח לעזור.

מתעניינים ביער השחור?

למה להתלבט לבד? הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ותוכלו לשאול את מי שכבר ביקר במקום.