היום הראשון והאחרון ביער השחור

טיול ביום הראשון והאחרון לטיול

הגעתם ליער השחור או שאתם בדיוק מסיימים את הטיול במקום? מעולה!

לא פעם עולות בקבוצת הפייסבוק שלנו שאלות לגבי שילוב של אטרקציות ביום הראשון של הטיול מיד לאחר הנחיתה או ביום האחרון כשאתם עושים את דרככם לשדה התעופה.

טיול ביום הנחיתה

במידה והגעתם ליער השחור בטיסת צהריים או ערב, ההמלצה היא לא להתחיל את הטיול ביום זה אלא להגיע למקום הלינה, להתאקלם, לנוח, אולי להסתובב קצת במקום ולהתחיל את יום המחרת עם כוחות ואנרגיה.
הדבר תקף לטעמי גם אם מדובר בטיסת בוקר, מכיוון שנחיתה בבוקר אומרת שבעצם הייתם ערים משעה מוקדמת ואתם בטח די עייפים (במיוחד אם אתם טסים עם ילדים).

טיול ביום ההמראה

במידה וזהו יומכם האחרון באזור היער השחור ואתם מחפשים משהו שתוכלו לשלב לפני החזרה לשגרה, תוכלו למצוא בפוסט מספר אפשרויות אשר יוכלו למלא את הזמן שעומד לרשותכם עד לטיסה.
בכל אפשרות אנא שיקלו היטב את הזמן העומד לרשותכם וקחו בחשבון את זמן החזרת הרכב, זמן ההגעה לשדה ומצב הכבישים וזאת כדי לא לפספס את הטיסה חזרה.

בפוסט המצורף תוכלו למצוא מספר אפשרויות שאותם ניתן לשלב וזאת בהתאם לזמן, למרחק ממקום הלינה ולכוחות שעומדים לרשותכם ביום זה, לשם הנוחות הניווט מ/אל השדה נעשה ביחס לאגם טיטיזה שבמרכז היער השחור, על בסיס מיקום זה ניתן לעשות התאמות על מנת להתאים את האטרקציות למקום הלינה שלכם.

רשימת האטרקציות מסודרת בהתאם לשדה התעופה בו נחתתם או שממנו אתם אמורים להמריא חזרה לארץ, לשימושכם מצורף תפריט ניווט מהיר, פשוט לחצו על שם השדה ותקבלו את כל המידע הרלוונטי לגביו

שדה התעופה באזל – מולהאוס – פרייבורג

שדה התעופה שבבאזל הוא אחד משדות הקרובים ליער השחור כך שלרוב אין צורך בעצירה מיוחדת, אך אם בכל זאת תרצו לעצור באזור תוכלו לבדוק את אחת האטרקציות שבדרום חבל אלזס הסמוך, (מידע מפורט לגבי אטרקציות אילו ניתן למצוא בחלק העוסק בדרום חבל אלזס) בין האטרקציות שבאזור ניתן לשקול את פארק הנסיך הקטן, מוזיאון הרכבים, גן החיות של מילוז. לחילופין ניתן לעצור בפארק הנשרים והקופים או ברכבל הר בלכן.

שדה התעופה באדן באדן – קרלסרוהה

שדה התעופה באדן באדן ממוקם באזור צפון היער השחור, ותוכלו לשלב באזור אטרקציות שונות בעיירה באדן באדן (מידע מפורט לגבי אטרקציות אילו ניתן למצוא בדף העוסק בעיירה באדן באדן),  דוגמת שדרת ליכטנטלר, קזינו באדן באדן, אגם מומלזה או לטבול מאחד מבתי המרחץ המפורסמים שבאזור. אפשרות נוספת היא לטייל באזור העיירה קרלסרוהה הממוקמת צפונית לבאדן באדן , אם אתם עושים את דרככם מטיטיזה תוכלו לעצור בעיירה פרייבורג לביקור בשוק פרייבורג, לייזר טאג או קצת קניות

שדה התעופה שטרסבורג – אלזס

שדה התעופה של שטרסבורג ממוקם בצרפת סמוך מאוד לגבול גרמניה וליער השחור, אם נחתתם או שאתם אמורים להמריא משדה זה תוכלו לבקר באחת או יותר מהאטרקציות שבעיר שטרסבורג, בין האטרקציות העיקריות המתאימות לביקור קצר (מידע מפורט לגבי אטרקציות אילו ניתן למצוא בדף העוסק בעיר שטרסבורג) תוכלו לצאת לשיט תעלות, לבקר בצרפת הקטנה או לסייר באחת מכיכרות העיר. במידה ומקום הלינה שלכם ממוקם באזור טיטיזה תוכלו לעבור דרך העיר פרייבורג שם תוכלו לסייר בעיר ובשוק אם תגיעו בשעות הבוקר, או לחילופין לבדוק אטרקציות מעניינות בחבל אלזס (באזור מרכז וצפון החבל) דוגמת העיירה הקולמר, פארק הקופים, טירת הוט קניסבורג ועוד

שדה התעופה ציריך קלוטן

בעת נחיתה או המראה משדה התעופה של ציריך הממוקם בשוויץ ניתן לשלב מספר אטרקציות בדרככם מ/אל היער השחור, בין האטרקציות שבאזור ואשר נמצאות בדרך ליער השחור ניתן למצוא את פארק חיות הבר Wildgehege Waldshut הממוקם באזור ולדשאוט-טיינגן בכתובת Auf dem, Am Mühleberg, 79761 Waldshut-Tiengen. סמוך מאוד לגבול גרמניה שוויץ, במקום קיים מגרש משחקים, מסלול הרפתקאות וכמובן בעלי חיים (הכניסה חינם ובמיד הותרצו ניתן לתרום בכניסה לפי ראות עניכם) פרטים נוספים באתר הפארק. במידה ומקום הלינה הוא באזור מרכז היער ניתן לשלב עצירה באזור אגם שלוכזי לשיט, או נסיעת אופניים. אפשרות נוספת אותה ניתן לשקול היא עצירה במפלי הריין, לדעתי עצירה שכזו פחות כדאית ביום הנחיתה ואפשרית ביום ההמראה במידה והטיסה חזרה ארצה מתקיימת בשעה מאוחרת, הסיבה לכך היא שמפלי הריין דורשים את הזמן והכבוד המגיע להם ואין לטעמי כל סיבה לבקר בהם בלחץ של זמן.

נחיתה בשדה התעופה שטוטגרט

במידה ונחתתם בשדה התעופה בשטוטגרט תוכלו לבקר באחת או יותר מהאטרקציות שבעיר שטוטגרט, בין האטרקציות העיקריות המתאימות לביקור קצר (מידע מפורט לגבי אטרקציות אילו ניתן למצוא בדף העוסק בעיר שטוטגרט) תוכלו לבקר במוזיאון מרצדס, מוזיאון פורשה ובכיכר שלוס פלאץ. לחילופין תוכלו להשלים קניות בעיר האאוטלט במצינגן הממוקם במרחק של כחצי שעה משטוטגרט. אפשרות עצירה נוספת היא בפארק השעשועים סנסאפוליס (Sensapolis) הממוקם במרחק נסיעה של כ20 דקות משדה התעופה, זהו פארק שעשועים מקורה הנחשב לגדול ביותר בגרמניה וממוקם בעיירה זינדלפינגן (Sindelfingen) בפארק ניתן למצוא קירות טיפוס, קארטינג, אומגה, טירה קסומה, פארק חבלים, מגלשות ועוד. כתובת האטרקציה: Melli-Beese-Straße 1, 71063 Sindelfingen, פרטים נוספים באתר האינטרנט של הפארק

שדה התעופה ממינגן – אלגאו

שדה התעופה ממינגן ממוקם כ3 שעות ממרכז היער השחור, ובנסיעה לכיוון היער מומלץ לטעמי לבחור את הכביש העובר סמוך לאגם קונסטנץ, בדרך זו תוכלו לעצור באחת האטרקציות שבאזור האגם (מידע מפורט לגבי אטרקציות אילו ניתן למצוא בדף העוסק באזור אגם קונסטאנץ) בין האטרקציות שניתן לשקול: אי הפרחים, עולם המים, או ביקור באחד מפארקי השעשועים שבמקום.

נמל התעופה הבינלאומי של פרנקפורט

נמל התעופה של פרנקפורט ממוקם בצפון היער השחור מרחק נסיעה של כ3-4 שעות ממרכז היער, בנסיעה שכזו ניתן לעצור בעיר היידלברג שנחשבת לאחת הערים היפות בגרמניה ולבקר בטירת היידלברג המרשימה הממוקמת במקום הגבוה ביותר בעיר ואשר ניתן להגיע אליה ב-3 דרכים האחת דרך הגנים, השניה עלייה בכ300 מדרגות והשלישית על ידי רכבת שתוכל לקחת אתכם במעלה ההר (ההמלצה שלי היא לעלות ברכבת ולרדת דרך הגנים), שימו לב כי הכניסה לחצר בפנימית של הטירה היא בתשלום. פרטים נוספים על הטירה תוכלו למצוא באתר הרישמי.
אפשרויות נוספות הן לעצור בעיירות קרלסרוהה או באדן באדן ובאחת האטרקציות שבהן. לחילופין ניתן לשקול לעצור במוזיאון Speyer זהו מוזיאון טכני שבו ניתן ללמוד על כלי רכב, צוללות, מטוסים, אוניות, מעבורת חלל ועוד. המוזיאון נמצא כשעה נסיעה מעיר פרנקפורט בכתובת Technik Museum Speyer
Am Technik Museum 1. פרטים נוספים  ניתן למצוא באתר המוזיאון

נמל התעופה מינכן פרנץ יוזף שטראוס

נמל התעופה של מינכן ממוקם במרחק נסיעה של כ4-4.5 שעות ממרכז היער השחור, במידה והנחיתה או ההמראה שלכם מתקיימת בשעות מוקדמות מומלץ לטעמי לחפש מקום לינה באזור על מנת שלא לעשות את הדרך הארוכה מיד לאחר / לפני הטיסה. מקומות לינה באזור שדה התעופה ניתן למצוא בקישור הבא.
אטרקציות אותן תוכלו לשלב בנסיעה מהשדה לאזור מרכז היער הן: ביקור בעיר מינכן, כניסה לפארק השעשועים לגולנד הממוקם בקרבת העיר אולם, שימו לב כי הפארק מצריך כמעט יום שלם של טיול לכן שיקלו היטב האם כדאי לבקר בו ביום הטיסה. אם תבחרו בכביש העובר באזור האגם קונסטנץ תוכלו לעצור באחת האטרקציות שנמצאות בסמוך אליו ומפורטות בקישור  – אטרקציות באגם קונסטנץ, לחילופין תוכלו לבחור בכביש העובר דרך אזור העיר שטוטגרט והאטרקציות הסמוכות אליה כפי שפירטתי בחלק של שדה התעופה שטוטגרט (לחצו פה למידע).

המלצה נוספת היא ביקור במרחצאות Therme Erding הממוקמות במרחק נסיעה של כ15 דקות משדה התעופה, מתחם זה הוא למעשה פארק מים ענק! הכולל עשרות מגלשות מים, מתחם למבוגרים, בריכות שחיה רבות, סאונות יבשות ורטובות ולמעשה מדובר על מתחם באד פרדייס על סטרואידים! מקום מעולה להעביר בו את היום האחרון לטיול במידה והטיסה שלכם יוצאת משדה התעופה של מינכן (ולא רק).

שדה התעופה פרידריכסהאפן

שדה תעופה זה ממוקם ממש סמוך לאגם קונסטץ ולרוב פחות רלוונטים לטסים מ/אל ישראל, אך אם בכל זאת קבעתם אותו כשדה התעופה שלכם תוכלו לבקר כמובן באחת האטרקציות שאזור האגם כנקודת עצירה מ/אל השדה.

אז מה היה לנו?

תודה שהצטרפת

המידע שביקשת כבר בדרך!
במידה ולא מצאת אותו בתיבה הראשית כדאי לבדוק גם בתיבת קידומי המכירות או הספאם (גם זה קורה לפעמים)
כמובן לא לשכוח להוציא אותו משם, כדי שתוכלו לקבל גם את שאר החומרים שהבטחתי לשלוח לכם

מתעניינים ביער השחור?

הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ונשמח לעזור.

מתעניינים ביער השחור?

למה להתלבט לבד? הצטרפו אלינו לקבוצת הפייסבוק ותוכלו לשאול את מי שכבר ביקר במקום.